Kalendarz modowy

0
Kalendarz modowy

Sukces sprzedaży opiera się na właściwym wyborze czasu. Rywalizacja w Mediolanie, Paryżu, Londynie i Nowym Jorku to głównie walka o wolne terminy w harmonogramie pokazów mody. 

pokaz mody

Rok mody wcale nie zaczyna się w styczniu. W Europie, w sierpniu większość zakładów jest zamknięta i to dopiero po wakacjach rozpoczyna się realizacja zamówień, a także prace nad kolejnym sezonem. 

kolekcje

Sezonowość to kolejny czynnik, który dyktuje warunki projektantom. Chociaż wielkie domy towarowe mają bardziej zróżnicowany kalendarz, to jednak większość jest całkowicie podporządkowane porom roku. 

Standardowy podział sezonu w modzie to wiosna/lato i jesień/zima. Światowe marki i wielkie korporacje mogą sobie pozwolić na podział roku na cztery, a nawet osiem kolekcji (np. Inditex z kolekcjami kapsułowymi, "pre-sezonowe"). Tym samym nakręcają popyt przedstawiając nowe modele średnio co 6 tygodni. 

Natomiast targach modowych liczy się wystawienie kolekcji jako pierwszej. Każdy, kto wystawi kolekcje jako pierwszy, zyska przewagę sprzedając jako pierwszy. 

 

A jak wygląda harmonogram mody?

Kalendarz mody

 

Kalendarz modyKalendarz mody

 

 

Które z tych wydarzeń zapiszesz sobie do swojego kalendarza? :)


 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl